1- جذب مشتریان

مشتریان بیشتر و بهتری را بیابید و زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهید

 

2- ایجاد رابطه دوستانه و اعتماد

برای شناخت مشتری احتمالی و همدلی با او وقت بگذارید تا شمارا دوست داشته باشد، به شما اعتماد کند و مایل باشد نیازها و مشکلاتش را با شما در میان بگذارد

 

 

3- تعیین نیازها

سؤالاتی منظم و هدفمند بپرسید تا مشکلات، خواسته‌ها و نیازهای واقعی مشتری احتمالی در رابطه با آنچه می‌فروشید را مشخص کنید

 

 

4- معرفی محصول

از کل به جزء بروید و به مشتریان احتمالی مناسب نشان دهید که محصول یا خدمتتان در این زمان و با در نظر گرفتن همه جنبه‌ها بهترین گزینه برای او است

 

 

5- پاسخ اعتراضات

به نظرات مخالف و معمول اکثر مشتریان درباره قیمت و قابلیت‌های محصول خودپاسخ‌های منطقی و قطعی بدهید

 

 

6- نهایی کردن فروش و درخواست انجام خرید

منظور از نهایی کردن، رساندن گفتگوی فروش به یک نتیجه رضایت‌بخش،انجام فروش و امضای سفارش یا قرارداد است

 

 

7- فروش مجدد و درخواست معرفی مشتریان جدید

منظور تأمین خدمات عالی پس از فروش برای مشتریان است به‌نحوی‌که مشتری آن‌قدر خوشحال باشد که بازهم از شما خرید کند و محصولات یا خدماتتان را به دوستانش پیشنهاد دهد .