۵ تکنیک نهایی که باعث فروش قطعی شما می‌شود

۵ تکنیک نهایی که باعث فروش قطعی شما می‌شود

وقتی به مرحله آخر گفتگوی فروش رسیدید و مطمئن شدید مشتری محصولتان را می‌خواهد، به آن احتیاج دارد، می‌تواند از آن استفاده کند و توان مالی خریدش را دارد، زمان این است که از او درخواست خرید کنید.

وقتی مشتری نشان می‌دهد به شما اعتماد و باور دارد و برای داشتن محصول یا خدمت شما یا استفاده از آن مشتاق است، می‌توانید با یکی از ۵ تکنیک فروش را قطعی و معامله را به اتمام برسانید .

۱- اتمام ترجیحی :

موقعیت انتخاب بین دو گزینه را برای مشتری فراهم کنید. فقط بپرسید«میان الف و ب کدام را ترجیح می‌دهید؟»

برای مشتری راحت‌تر است که از مجموعه گزینه‌ها یکی را انتخاب کند تا اینکه جواب مثبت یا منفی بدهد. اگر فقط یک محصول دارید، می‌توانید چند گزینه مختلف برای شرایط پرداخت، روش تحویل یا ویژگی‌های خاص محصول ارائه دهید.

برای مثال می‌توانید بپرسید «آیا مایلید نقد پرداخت کنید یا مبلغ را در اقساط ۱۲ ماهه بپردازید؟»

۲- اتمام دعوتی :

افراد زیادی این مورد را قدرتمندترین تکنیک نهایی کردن فروش می‌دانند. در انتهای گفتگوی فروش، وقتی مشخص شد مشتری به محصولتان علاقه دارد بپرسید «چرا آن را امتحان نمی‌کنید؟»

حتی اگر محصولات گران یا بزرگ می‌فروشید، می‌توان فروش را با این جمله نهایی کرد «»اگر از آن خوشتان آمده، چرا امتحانش نمی‌کنید؟»

«»آیا می‌خواهید آن را با خودتان ببرید؟»

«آیا می‌خواهید همین‌الان آن را برایتان راه بیندازیم؟»

«آیا این همان چیزی است که می‌خواستید؟»

همیشه در انتهای ارائه فروش، دعوتی را مطرح کنید. از مشتری بخواهید تصمیم خرید را بگیرد.

۳- اتمام هدایتی :

در این فن که «»اتمام فرضی» نامیده می‌شود، فقط فرض می‌کنید که شخص تصمیم به خرید گرفته است و می‌گویید «اگر سؤال دیگری ندارید، گام بعدی این است که . . .»

مثال

برای مثال، با این جمله شروع کنید که «آقای مشتری آیا چیزهایی را که تاکنون به شما نشان داده‌ام، دوست دارید؟»

مشتری می‌گوید «بله، خیلی خوب به نظر می‌آید».

شما میگویید «عالی است. پس گام بعدی این است که . . .»

سپس روش انجام خرید را برای مشتری توضیح می‌دهید؛ یعنی کاری که باید در مرحله بعد انجام دهد تا محصول شمارا به دست آورده و از آن استفاده کند: «خوب، در گام بعد تشریفات اداری را انجام می‌دهیم، مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت از شما دریافت می‌کنیم، آماده‌سازی سفارش آغاز می‌شود و آن را چهارشنبه دو هفته دیگر تحویل می‌دهیم. چطور است؟ »

۳- اتمام اجاره‌ای :

اکنون به انتهای گفتگوی فروش رسیده‌اید. واضح است که مشتری محصول یا خدمت ارائه‌شده را دوست دارد. فقط باید بگویید «خوب، اگر اجازه دهید، فوراً این سفارش را آماده می‌کنیم» .

سپس فرم سفارش را بر‌دارید، آن را امضا کنید و سپس به مشتری بدهید تا امضا کند

بگویید «»من همه جزئیات را پر می‌کنم».

به مشتری بگویید «همه اطلاعات لازم را طبق صحبتمان پر می‌کنم. هزینه لازم را از معاونتان دریافت می‌کنم و سفارش را تا هفته آینده به شما تحویل می‌دهم»

 

۳- اتمام موضوع فرعی :

این تکنیک بسیار ساده و قدرتمند است و اغلب آن را «اتمام کم‌اهمیت» می‌نامند، زیرا به‌جای تمام کردن بحث با یک مورد مهم، فروش را با یک مورد کم‌اهمیت تمام می‌کنید.

مثال شاید بخواهید خانه گرانی را بفروشید. یک سؤال فرعی می‌پرسید که پاسخ آن نشان دهد مشتری تصمیم به خرید گرفته است. برای مثال بپرسید «آیا می‌خواهید اول ماه اسباب‌کشی کنید یا پانزدهم ماه؟»

انتخاب هر یک از گزینه‌ها نشان می‌دهد که تصمیم خرید خانه گرفته‌شده است. زمان اسباب‌کشی یک مسئله فرعی است. انتخاب خانه یا تصمیم خرید آن مسئله اصلی است.

البته این کار برای فریب یا گمراه کردن مشتری نیست، بلکه راهی برای کاهش استرس یک تصمیم بزرگ با ارائه گزینه‌ای کوچک‌تر به مشتری است.

سجاد شاکری هستم مدیر سایت توپاز وب . عاشق یادگیری و تمرین برای ساخت آینده ای بهتر . امیدوارم در این سایت بتونیم چیزهای خوبی از هم یاد بگیریم

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *