تمام مطالب دسته بندی: رشد کسب و کار
بهترین روش اخراج افراد نامناسب از نگاه برایان تریسی

بهترین روش اخراج افراد نامناسب از نگاه برایان تریسی

پراضطراب‌ترین کار مدیر، اخراج کارمند است. دومین مورد پراضطراب برای مدیر این است که خودش اخراج شود. اگر تجربه مورد اول را ندارید، مورد دوم را حتماً تجربه خواهید کرد! مدیری که شخص بی‌کفایتی را استخدام می‌کند،‌ خودش هم بی‌کفایت است. مدیری که شخص بی‌کفایتی را در جایگاهش حفظ می‌کند، حتی بی‌کفایت‌تر است. هر چه فرد نامناسب را مدت بیشتری در شغلش نگه‌دارید، در نظر اطرافیان، روسا، همکاران و زیردستان بی‌کفایت‌تر خواهید بود. حفظ فرد نامناسب در شغلش کارمندان را دلسرد می‌کند و به این نتیجه می‌رسند که وقتی حقوق و مزایای آن شخص هم به‌اندازه خودشان است، چرا باید برای انجام کار خوب تلاش کنند؟ البته همه می‌فهمند چه کسی شایسته و چه کسی ناشایست است. خیلی سریع هم […]

راهکار هایی برای استخدام افراد مناسب

راهکار هایی برای استخدام افراد مناسب

استخدام افراد مناسب برای کمک به انجام کار به‌اندازه هر عامل دیگری تعیین‌کننده موفقیت شما است. اگر نتوانید افراد مناسبی را با مهارت‌ها،‌ دانش و خلق‌وخوی مناسب برای کمک به خود استخدام کنید، مجبور می‌شوید بخش اعظم کار را به‌تنهایی انجام دهید. مدیرانی که نمی‌توانند بازده خود را از طریق سایر افراد چند برابر کنند، هرگز به جایگاه و مسئولیت‌های بالاتر نمی‌رسند. مدیران موفق برای استخدام افراد مناسب از اصول خاصی پیروی میکنند که شما نیز میتوانید با استفاده از این اصول بهترین افراد را در حوزه مختلف استخدام کنید     افکار را روی کاغذ بیاورید استخدام افراد مناسب را با تفکر روی کاغذ شروع کنید. مشخصات یک فرد عالی برای شغلی خاص را بنویسید. هر ویژگی،‌قابلیت، تجربه، مهارت […]

هفت رفتار مدیریتی جهت ساخت کارمندان فوق ستاره

هفت رفتار مدیریتی جهت ساخت کارمندان فوق ستاره

یکی از مسئولیت‌های اصلی مدیر ایجاد تیمی از کارمندان فوق ‌ستاره برای شرکت است. افرادی که مثبت، باانگیزه و کاملاً مسلط بر کارشان هستند،‌ بهره‌وری بیشتری نسبت به کارمندان معمولی دارند. آن‌ها کارهای بیشتری انجام می‌دهند، محصولات باکیفیت‌تری تولید می‌کنند و در همه کارها خالق‌تر و نوآورتر هستند. در سازمان‌های برتر افراد احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود و رابطه خوبی با روسا دارند. افرادی که از کارشان راضی هستند، احساس خوبی نسبت به خوددارند، بیشتر تولید می‌کنند و از دیگرانی که این احساس را به خود ندارند، بهتر کار می‌کنند. اساس عملکرد برتر، عزت‌نفس زیاد است. عزت‌نفس « میزانی است که خود را دوست دارید » هرچه فرد خودش را بیشتر دوست داشته باشد و به خود احترام بگذارد، عملکرد […]

نکات مهم در واگذاری کارها به شیوه مدیران موفق

نکات مهم در واگذاری کارها به شیوه مدیران موفق

واگذاری مؤثر کارها به دیگران یکی از اعمال حیاتی مدیریت و شاخص اصلی موفقیت مدیر است . واگذاری کار هم هنر و هم علم است. یکی از مهارت‌هایی است که به شما امکان می‌دهد تا از انجام کار به کنترل کار برسید. در طول واگذاری، با آزاد کردن توان سایر افراد و استفاده از آن، اثرگذاری خود در کسب‌وکار را چند برابر می‌کنید. نقطه شروع واگذاری، شفاف‌سازی کارهایی است که باید انجام شود. کاری که باید انجام شود چیست؟ چگونه ارزیابی می‌شود؟ سررسید تکمیل آن چه زمانی است؟ شخصی که باید این کار را به نحو احسن انجام دهد، چه مهارت‌، توان یا قابلیتی دارد؟‌ شما به‌عنوان یک مدیر موفق باید هنر واگذاری کارها را یاد بگیرید و در کسب‌وکار […]

هفت نتیجه کلیدی مدیران موفق

هفت نتیجه کلیدی مدیران موفق

مدیران موفق در کسب‌وکار به نتایج کار توجه ویژه‌ای می‌کنند . تمرکز بر نتایج کلیدی در مدیریت کلید اثربخشی، آینده روشن و موفقیت در کار است. مدیران هفت نتیجه کلیدی دارند. همه آن‌ها مهم هستند، اما بر اساس جایگاهی که دارید یکی از آن‌ها در بازه خاصی از زمان مهم‌تر است. با تغییر شرایط اهمیت یکی از این حوزه‌های کلیدی افزایش‌یافته و اهمیت موردی دیگر کاهش می‌یابد. اما اگر می‌خواهید در هر یک از این حوزه‌ها ارتقا یابید و بهترین عملکرد را داشته باشید، باید به هر هفت نکته آگاه باشید. اهمیت دادن به مشتری   نخستین حوزه نتیجه کلیدی در کسب‌وکار توجه به نیازهای مشتری است. مشتری « کسی است که به شما متکی است و شما نیز برای […]

هفت جزء اساسی آمیخته بازاریابی

هفت جزء اساسی آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی مانند دستور پيچيده پخت يک غذاي مخصوص است. هر يک از مواد اوليه بسيار مهم هستند. بايد هر يک از اين مواد را با روش و مقدار صحيح و در زمان مناسب باهم ترکيب کنيد تا غذايي خوشمزه‌ آماده شود. آميخته بازاريابي هفت جزء دارد که تغيير هر يک از اين مواد اوليه موجب تغييري کوچک يا بزرگ در کسب‌وکار مي‌شود. اغلب، تغيير جزئي دريکي از بخش‌هاي آمیخته بازاریابی مي‌تواند کسب‌وکارتان را به‌طور کامل دگرگون کرده و آن را از کسب‌وکاري کوچک به کسب‌وکاري بزرگ تبديل کند يا اگر بدشانس باشيد، برعکس آن را موجب شود. بياييد به ترتيب به آن‌ها بپردازيم.     ۱- محصول يا خدمت نخستين بخش آمیخته بازاریابی ، محصول يا خدمت است که […]

۵ عنصر کلیدی که باعث اعتبار فوق‌العاده و فروش بیشتر می‌شود

۵ عنصر کلیدی که باعث اعتبار فوق‌العاده و فروش بیشتر می‌شود

دوستان سلام در این مقاله میخوایم راجب ۵ عنصر که باعث اعتبار شما می شود صحبت کنیم . همان طور که میدانید اعتبار یکی از مهم ترین دلایل موفقیت در هر کسب و کاری است اگر شما اعتبار خوبی داشته باشید مطمئنا مشتری بیشتری خواهید داشت و مشتری بیشتر باعث فروش بیشتر می شود .  یکی از دلایل موفقیت فروشگاه دیجی کالا اعتبار فوق العاده ای است که این سایت در بین مشتریان دارد این سایت با فروش محصولات با گارانتی معتبر ، قابلیت تست گوشی در چند روز ابتدای خرید و قابلیت مرجوع کالا بین کاربران اعتبار خوبی کسب کرده است .  برای داشتن اعتبار بین کاربران عناصر مختلفی دخیل هستند که ما در این مقاله ۵ عنصر کلیدی […]

۸ اصل مهم در بازسازی کسب و کار

۸ اصل مهم در بازسازی کسب و کار

امرزوه کسب و کارهای زیادی را میبینم که در مقطعی موفق میشوند و  رشد خوبی دارند ولی بعد از مدتی رشد آنها متوقف می شود. شاید دلیل اصلی متوقف شدن رشد آنها این باشد که رقیب های زیادی وجود دارد و برای رشد بیشتر و پیشرفت کسب و کار باید کسب و کار خود را بازسازی کنند . بازسازی کسب و کار یکی از عوامل مهم در موفقیت هر کسب و کاری است اگر نتوانیم با توجه به شرایط کسب و کار خود را بازسازی کنیم مطمئنا دیر یا زود شکست می خوریم . ما در این مقاله به ۸ روش بازسازی کسب و کار پرداختیم که شما با انجام این ۸ روش میتوانید کسب و کار خود را به […]

۳ محرک فروش عالی که باعث می‌شود فروش شما چند برابر شود

۳ محرک فروش عالی که باعث می‌شود فروش شما چند برابر شود

محققان دریافته‌اند که می‌توانید در گفتگوی فروش از چند «محرک» روان‌شناختی استفاده کنید که منجر به خرید فوری مشتری می‌شود. این محرک‌ها در اغلب فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی موفق استفاده می‌شوند تا افراد را از بی‌علاقگی کامل به اشتیاق زیاد برای خرید بکشانند. گاهی این اتفاق در بازه زمانی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ای پخش آگهی تلویزیونی رخ می‌دهد. از این محرک‌ها می‌توان درفروش هم استفاده کنید. سال‌ها تحقیق در حوزه روانشناسی انگیزشی به کشف دلیل رفتار افراد، به‌خصوص هنگام خرید پرداخته است. تحقیقات نشان می‌دهد که هر مشتری نیازهای ناخودآگاه عمیقی دارد که باید قبل از اتخاذ تصمیم خرید برطرف شود. دلیل خرید محرک‌هایی هستند که باعث تصمیم فوری برای خرید می‌شوند. آن‌ها فوراً به این نیازهای ناخودآگاه ربط داده […]

1 2