تمام مطالب دسته بندی: بازاریابی و تبلیغات
هفت جزء اساسی آمیخته بازاریابی

هفت جزء اساسی آمیخته بازاریابی

آمیخته بازاریابی مانند دستور پيچيده پخت يک غذاي مخصوص است. هر يک از مواد اوليه بسيار مهم هستند. بايد هر يک از اين مواد را با روش و مقدار صحيح و در زمان مناسب باهم ترکيب کنيد تا غذايي خوشمزه‌ آماده شود. آميخته بازاريابي هفت جزء دارد که تغيير هر يک از اين مواد اوليه موجب تغييري کوچک يا بزرگ در کسب‌وکار مي‌شود. اغلب، تغيير جزئي دريکي از بخش‌هاي آمیخته بازاریابی مي‌تواند کسب‌وکارتان را به‌طور کامل دگرگون کرده و آن را از کسب‌وکاري کوچک به کسب‌وکاري بزرگ تبديل کند يا اگر بدشانس باشيد، برعکس آن را موجب شود. بياييد به ترتيب به آن‌ها بپردازيم.     ۱- محصول يا خدمت نخستين بخش آمیخته بازاریابی ، محصول يا خدمت است که […]

چهار سوال مهم که هنگام تحقیقات بازار باید از خود بپرسید

چهار سوال مهم که هنگام تحقیقات بازار باید از خود بپرسید

شباهت زیادی میان استراتژی بازاریابی و استراتژی نظامی وجود دارد. هدف هردوی آن‌ها پیروزی در بازار و در میدان نبرد است. همه عملیات‌ نظامی موفق بر اساس شناخت و آگاهی کامل از دشمن طراحی می‌شوند همه عملیات‌ بازاریابی موفق هم بر اساس تحقیقات و شناخت خوب از بازار تعریف می‌شوند : اینکه از فعالیت‌ رقبا و رویدادهای بازار آگاه باشید. در سال ۲۰۱۲ ،شرکت‌های آمریکایی بیش از ۸۰ میلیارد دلار صرف تحقیقات بازار کردند. اولین دلیل شرکت‌ها برای تحقیقات بازار کشف این موضوع است که آیا بازاری برای محصول یا خدمات جدید وجود دارد، چه کسی یا چه چیزی حاکم بر آن بازار است و برای فروش محصول یا خدمت باقیمت سودآور باید چه کنند. حتی با همه این تحقیقات […]

سه سوال کلیدی که در بازاریابی باید از خودتان بپرسید

سه سوال کلیدی که در بازاریابی باید از خودتان بپرسید

 برای بازاریابی موفق محصول یا ایده‌ای جدید باید سه سؤال کلیدی بپرسید اغلب، اگر فروش محصول به هر دلیلی رضایت‌بخش نیست، می‌توانید این سه سؤال را از خود بپرسید. جواب دادن به این سه سؤال باعث می‌شود محصول یا ایده شما با اطمینان بیشتری به بازار عرضه شود ۱- آیا بازاری وجود دارد نخستین سؤال این است آیا «بازاری وجود دارد» یا افرادی وجود دارند که محصول یا خدمتی که تصمیم دارید به بازار عرضه کنید را بخرند؟ باید به این نکته دقت کنید که در ارائه محصولات جدید نرخ شکست به موفقیت ۸۰ به ۲۰ است یعنی ۸۰ درصد محصولات جدید شکست می‌خورند این محصولات به سهم بازار زیادی نمی‌رسند،  شرکت ضرر می‌کند و از آن کسب‌وکار خارج می‌شود […]

چهار روش بازاریابی برتر از برایان تریسی

چهار روش بازاریابی برتر از برایان تریسی

بازاریابی یکی از عوامل مهم در موفقیت هر کسب و کاری است . کشور ما در خیلی از حوزه ها امکان رشد خوبی دارد که شما میتوانید با توجه به علاقه خود و شرایط موجود به آن ورود کنید ولی یکی از نکات اساسی برای موفق شدن در هر حوزه ای بازاریابی مناسب برای آن حوزه است . اگر شما قصد ورود به حوزه ای دارید که جای رشد خوبی دارد ولی نتوانید بازاریابی مناسبی برای آن حوزه انجام دهید مطمنا موفق نخواهید شد برای داشتن بازار هدف و فروش محصولات چهار روش بازاریابی وجود دارد که ما در این مقاله به برسی آن می پردازیم ۱- خلق نتیجه نخستین روش خلق نتیجه و مفید کردن محصول و تأمین نیازهای […]

۷ حوزه کلیدی در فروش

۷ حوزه کلیدی در فروش

  ۱- جذب مشتریان مشتریان بیشتر و بهتری را بیابید و زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهید   ۲- ایجاد رابطه دوستانه و اعتماد برای شناخت مشتری احتمالی و همدلی با او وقت بگذارید تا شمارا دوست داشته باشد، به شما اعتماد کند و مایل باشد نیازها و مشکلاتش را با شما در میان بگذارد     ۳- تعیین نیازها سؤالاتی منظم و هدفمند بپرسید تا مشکلات، خواسته‌ها و نیازهای واقعی مشتری احتمالی در رابطه با آنچه می‌فروشید را مشخص کنید     ۴- معرفی محصول از کل به جزء بروید و به مشتریان احتمالی مناسب نشان دهید که محصول یا خدمتتان در این زمان و با در نظر گرفتن همه جنبه‌ها بهترین گزینه برای او است     […]